تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/10/12 - 11:07
کد خبر: 492301

در نشست تحلیل و بررسی پرونده حمید نوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح شد:

خضریان: موضوع حمید نوری برای ما حیثیتی شده/ مجید نوری: اسرائیل پشت پرونده پدرم قرار دارد

خضریان: موضوع حمید نوری برای ما حیثیتی شده/ مجید نوری: اسرائیل پشت پرونده پدرم قرار دارد

نشست تحلیل و بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص پرونده آقای حمید نوری با حضور مجید نوری (فرزند وی) و علی خضریان (نماینده مجلس شورای اسلامی) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست تحلیل و بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص پرونده آقای حمید نوری با حضور مجید نوری، فرزند وی و علی خضریان، نماینده مجلس شورای اسلامی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

علی خضریان در ابتدا با نقدی نسبت به عملکرد جنبش دانشجویی گفت: چطور در دهه ۷۰ و ۸۰ با اینکه از حاج احمد متوسلیان نشانه ای نبود ما چراغ یاد ایشان را زنده نگه داشتیم اما اکنون چه اتفاقی افتاده که درباره فردی که می‌دانیم زنده است و در حال حاضر در حقش ظلم می‌شود ولی ما داخل جنبش دانشجویی، مجلس و ... کار موثری نمی کنیم؟ من از آقای نوری خجالت می‌کشم. اگر آقای نوری به ایران آمدند و من زنده نبودم در آن دنیا چه جوابی به او بدهم؟ دانشگاه‌های ما، مجلس ما و... چقدر این مسئله برایشان اولویت بوده که به تبع آن دستگاه دیپلماسی برایش اولویت باشد؟

وی افزود: آیا در مذاکرات قبلی تبادل زندانیان اولویت دستگاه دیپلماسی چقدر بود که ایشان را آزاد کنند. این مورد که مثل حاج احمد متوسلیان نیست که ندانیم چه سرنوشتی یافته‌اند. چقدر پوسترهای آقای نوری مثل شهید سید رضی داخل دانشگاه های ما وجود دارد؟ تشکل های ما چه کردند که دولت با توجه به سرمایه اجتماعی پشت دستگاه دیپلماسی کار را جلو ببرد؟

مجید نوری گفت: شاید تعجب کنید ولی پدر بنده اصلاح طلب بوده است؛ بسیار اصلاح طلب تندی هم بودند. شاید بتوان گفت شبیه آقای تاجزاده بودند. پدر من قدیس نبود. اگر فکرمان این باشد که چون نظام از پدرم حمایت می‌کند پس ما هم بی فکر حمایت کنیم همین وضعیت (عدم حمایت) پیش می‌آید.

وی ادامه داد: چرا گفتمان همه این است که باید یک جاسوس را از سوئد بگیریم و تبادل کنیم؟ مگر پدر من کاری کرده؟ اگر جاسوس گناه کرده مجازات کنید!  باید کشور ما منطقی باشد. مسئله قرآن سوزی در عراق چگونه جلوه کرده است؟ می گویند این کار کارِ ایران است. برای اینکه سوئد تحت فشار برود و حمید نوری را آزاد کنند!

برای پدرم تله گذاشتند و او را با طراحی توطئه به سوئد کشاندند

نوری گفت: پدرم قبلا فکر می‌کرد غرب جای بهتری از ایران است، منتقد و اصلاح‌طلب بود و عقاید چپ داشت. اما در آخرین جلسه دادگاهش گفت از قاضی تشکر می‌کند که چهارسال فرصت خودسازی به او داده است. پدرم از این نظر متحول شد. کل این پروژه طراحی شده بوده و پدرم را با طراحی توطئه به سوئد کشیدند. ایرج مصداقی یکی از منافقینی است که توبه کرد و بخشیده شد اما خیانت کرده و طراحی توطئه می‌کند.

 
پسر حمید نوری گفت: دادگاه سوئد پدرم را حبس انفرادی کرد و مورد ضرب و شتم قرار داد. اجازه تماس با خانواده را به پدرم ندادند اما نرگس محمدی با نخست وزیر سوئد نامه‌نگاری و با شبکه یک سوئد مصاحبه می‌کند. پدرم ۲۳ ساعت در زندان انفرادی است. پس از اعتراض به انفرادی، یک بیمار روانی را در سلول او گذاشتند. تصور آنها این بود که پدرم در دادگاه، اتهامات آنها علیه نظام و خودش را می‌پذیرد. آن‌ها می‌خواهند با فشار وارد کردن پدرم بشکند و تسلیم شود. اولین امکان ملاقات با پدرم ۲۵ ماه بعد از بازادشت بود.

خضریان بیان کرد: نباید اجازه بدهیم اتفاقی برای اتباع ما رخ دهد مانند پرونده حمید نوری در سوئد و یا گرفتن بچه خردسال از مادرش در دانمارک.

وی افزود: این مسئله ایدئولوژیک نیست و همه جامعه را می‌شود با آن همراه کرد. تشکل‌های دانشجویی ما این موضوع ملی را پیگیری کنند. بهانه حقوق بشری که علیه ایران می‌گیرند از آن پرونده و چالش‌هایی است که در سال‌های آینده علیه ایران اقدام می‌کنند و از الان باید پادزهر آن را به میدان آورد.

خضریان گفت: موضوع آقای نوری برای ما حیثیتی شده. این مسئله نظام است و می‌تواند بهانه‌ای برای ورود به همه موضوعات در آینده باشد. با هر دیدگاهی که اتباع ما داشته باشند، از طرف دولت‌های غربی و هر جای دنیا که در حق آنها ظلم شده باشد، باید پرونده‌های آنها مطالبه‌گری شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top